Monday, December 7, 2009

PERTANDINGAN CATUR BISTARI PUM 2010

PERTANDINGAN Catur Bistari Program Usahawan Muda (PUM) Peringkat Negeri Sembilan bagi tahun 2010 anjuran Johor Corporation akan diadakan pada 17hb Januari, 2010 tahun depan. 


Oleh itu Perbadanan Kemajuan Negeri, Negeri Sembilan (PKNNS) selaku badan penyelaras PUM di Negeri Sembilan memohon kepada semua 56 buah sekolah yang berdaftar dengan PKNNS dibawah Program PUM membuat persediaan awal menyediakan dan menyiapkan pasukan masing-masing bagi menghadapi kejohanan yang bakal diadakan nanti. 

Sekolah yang berjaya di peringkat negeri akan mewakili Negeri Sembilan ke Pertandingan Catur Bistari Peringkat Nasional. Untuk makluman kesemua 56 buah sekolah PUM akan menerima surat jemputan untuk mengesahkan penyertaan masing-masing menjelang kejohanan peringkat negeri nanti.

Cabaran Catur Bistari ini merupakan salah satu usaha penerapan dan pembentukan budaya keusahawanan di kalangan generasi muda terutama pelajar sekolah mengenai arena  perniagaan yang lebih praktikal.

1 comment:

  1. Buat Guru-guru pembimbing PUM supaya dapat membuat persiapan dan latihan sebagai persiapan awal bagi menghadapi kejohanan peringkat negeri nanti.

    ReplyDelete